Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Tid för att sakna...

Av kajsamaja - 29 september 2008 19:31



Dagens 3:e blogginlägg.. Kanske är detta en bra dag att blogga eller så känner jag bara för att skriva av mig lite bara...


Olov har åkt på jobbet och jag sitter ensammen hemma hos mamma och pappa och har lagt beslag på datorn för att kika lite på internet... Sitter och väntar på att kaffet ska rinna ner, sen ska jag lägga mig i soffan och läsa tidningen "Sköna hem" Vill få lite insperation tills dess att vi ska börja renovera och inreda... Kan ni förstå vad jag längtar! Att för de första få bo med en sån go, snäll och underbar människa som får en att känna sig fin och bra på alla sätt och dessutom få inreda och göra de precis som man vill ha det... Ååh.. Och eftersom att de blev ändrat datum för tillträde är de bara 12 dagar kvar :)



Satta och kollade igenom bilder från min och Daniels senaste resa till Rhodos... Vill tillbaka.. Vill tillbaka nu.. Saknar alla där nere, och jag saknar landet, kulturen och till och med maten... Japp ni hörde rätt.. Tjejen som är mest kräsen på mat, Saknar till och med maten... But soon we are back!Å saknar även alla andra filurer som inte längre bor här... Frida i Småland, Maria som konverterat till Norrbagge ;) och Kicki som flyttat till Daaalarnaa! Tänker på er ska ni veta...

Lite bilder från Rhodos:

  

Hela gänget                            Jag och Maiki

  

Randi och Pizza Anna                          Jannis och Nataly


Och jag saknar min Molla... Ja hon är ju ute på dom sju haven på en baota stor båt... Kryssning med familjeni medelhavet... Vissa har de bra :) Men jag har iaf fått några sms så man vet att allt är ok.. Och jag antar att de är mer än ok... Ses snart gumms!



Ja och så hade jag ju visning på min lägenhet idag igen.. Men de var nog jordens mest otrevliga gubbe... Ursch och fy... Varför måste folk vara så otrevliga och sur? Vinner man inte mer genom att vara trevlig och kanske bjuda på ett leende??


Nä nu ska jag både sluta klaga och skriva för nu väntar mitt kaffe och min tidning...


OvEr&OuT

/Kaffesugen Kajsa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsamaja - 13 oktober 2008 01:47

  **************************************************    Nu mina vänner och andra söta besökare är det dax att gå vidare...   Nu är det på www.kajsamaja.blogg.se som ni hittar mig...   Vi ses...   OvEr&OuT /Kajsamaja   ********************************...

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 23:15

    Idag har vi äntligen fått nyckeln till våran nya läga :) Får resterande nycklar i morgon...   Hunnit med mycket idag... Jobbat, virrat bort oss i ödemarken för att hitta våran nya bank i Attmar... Köpt färg, varit i lägenheten och mätt, och när ...

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 07:05

    Ska börja med att säga förlåt till dom som saknade en uppdatering i min blogg i går... Hade ingen tid över... Sånt som händer... Men jag tror de var värre för mig som inte hade tillgång till dator och inte kunde läsa mina bloggar som jag följer ...

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 15:02

    Hmm.. Tror att de är slutjobbat för idag..   Bara en kvart tills jag ska gå så jag varvar ner sista minuterna...  Har just varit bort till Ann-Louise och fått microtrasor, trasor för rostfritt, en mirakelsvamp och rengörings medel för avlopp... ...

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 07:52

    Trött, kallt ute vilket resulterade i rutskrapning i morse, fortfarande känning av migränen, dagen mitt i veckan... Det är onsdag!   Satt och sorterade lite gamla mail och anteckningar nu på morgonen och hittade något jag skrev när jag och Patrik...

Ovido - Quiz & Flashcards