Alla inlägg den 21 september 2008

Av kajsamaja - 21 september 2008 10:33



Snart är helgen över... Det är söndag och jag ligger hemma i feber... Eller ligger skulle väl vara ljug att säga men jag är hemma och ser ut som ett troll...

 

Håller på att beta av min gigantiska tvätthög, Olov är och fiskar, så jag hade tänkt att tvätta min tvätt och eventuellt lite av hanns oxå:) Tänkte kanske överraska med att plocka undan lite och så oxå men jag fattar inte ? De kommer ingen musik ur högtalarna.. Ingen musik, ingen städning.. Puhh! Men jag har nog de jag göra med tvätten ändå.. Kanske blir 10-12 maskiner är jag rädd.. Men men.. De måste ju göras...

 

Kanske är de dax att säga adjö till min trogna vän... Har besiktning i morgon och jag fruktar en spankflagga :( Hade tänkt att fixa upp den men frågan är: Är de värt de?? Så jag åker och besiktar, får min lapp med 2:or och är de inte så dyra saker så lagar jag dom och kör ett år till eller så åker jag med na på skroten och säger farväl...

 

Hände mycket saker i fredags... Vi vann budgivningen :) Mäklaren ringde och frågade om vi kunde komma och skriva papper på eftermidagen... Så kl 15 satt vi och skrev pappren, fick låna nyckeln, skynda oss upp till Skönsmon, välja ut kakel och klinkers (pågående stambyte) Vi valde klarblått klinkers och vit/blå marmorliknande kakel.. såååå fint! Så om en månad så blir de ingen krogen, inget onödigt spenderande och en jävla massa jobb.. Exakt allt ska göras... ALLT!!!! Riva ut och sätta in ett helt nytt kök, riva tapeter och måla/tapetseara 2 sovrum och vardagsrum och en stor hall, Måla taket i alla rum och lägga golv i alla rum... Men tidsnog kommer de bli kanon fint.. Och den här bloggen lär ju förvanlas till en renoveringsblogg under den tiden.. Så ni som är nyfiken och sugen på att veta hur de går för oss har nåt att läsa :)

 

Nyss fått mms av Bror min.. En bild på en brandbil med texten: "Nu missade du frukost och brandmänn på scandic" Hahah... Damn!

Och så har jag pratat med Olleboy, så nu kan jag lyssna på musik och kanske städa lite...Han hjälper ju mig å städa och framför allt diska så de täker jag oxå göra!

 

Jobb imorgon :( Inte så sugen..Kommer bli nån timme över nästan varje dag är jag rädd, men de blir ju mindre minus på flexen å de är ju fint.. Å så blir de snabbare helg om dagarna rullar på... Men.. Jag ska jobba i helgen om jag är frisk nog för de.. Vill ju inte stå och snora och göra korv och hosta på kunderna.. Haha. Men jag är nog frisk då så jag kan jobba!

 

Nä.. Nu ska jag gå och titta till tvätten, ta en cigg och dega lite :)

 

Dagens bästa: Glass :)

Dagens sämsta: Byta däck :(

 

OvEr&OuT

/Feberhet Kajsa



* Vad är en brandman gemfört med en postgubbe *

Ovido - Quiz & Flashcards