Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Uppskattning värmer!

Av kajsamaja - 30 september 2008 06:31



Tisdag morgon... Kallt as hell ute.. Fick skrapa rutorna i morse.. Är det vinter nu? Hittade inte värmen på bilen, så jag fick allt sitta där och huttra hela vägen till Timrå.. Smart som man är använder man ju halsduk. Men mössa och vantar då? Tror jag inte är något jag ärger, men jag antar att jag snart måste investera i nåt varmt på händerna iaf...


Vaknade alldeles på egenhend i morse. Jajje men, 1 minut över 5 slog jag upp ögonen, jag kunde se... 2 minuter över 5 ringde Olov, Jag kunde höra.. ja och med de konstaterade jag att jag var vaken.. Klev upp på en gång ist för att ligga kvar och dra mig som jag brukar och som ofta resulterar i att jag försover mig... Så en studs upp ur sängen sen var man i fullgång med att hitta kläder, vimsade in på toa, kissa, borsta gaddarna, satte upp håret och gjorde allt annat man gör på morgonen, känndes rätt skönt att göra allt detta i vaket tillstånd :) De blev så mycket enklare...! Om det  är de så här lätt att kliva upp om man är morgonpigg? Då tänker jag bli morgonpigg :)


Idag är de som vanligt på jobbet bortstt från att jag kom tidigare än vanligt... Såg några stora ögon när jag klev in på jobbet :) Haha.. Nu blev ni paff va!!!? Tänkte jag för mig själv och studsade fram till kaffemaskinen, pigg och glad... Men blev plötsligt sugen på varm choklad... Måste tina!

Men nu när jag är varm och go ska jag smyga tillbaka dit och ta mig en kopp kaff, ta på mig jackan och gå ut och återgå till fryst form...


Olov skulle komma hit idag :) Då blir jag en glad prick :) Sen ska vi åka och kolla på vitvaror och lite sånt... Kanske vi åker förbi bror och ser hur han har fått de... Han har nämligen renoverat, Eller ja, han betalade iaf,  Han har skaffat nytt golv i kök och hall och målat och tapetserat i hallen.. Så de blir spännande att se.. Sen ikväll ska jag och Tussen sätta och oss planera hur vi vill ha de i våran nya lya...


Suget kommer... Kaffe!



Dagens bästa: Att de små sakerna man gör faktiskt uppskattas :)

Dagens sämsta: Att de ska vara så svårt att hitta värmen i en bil så gammal bil.. finns typ 5 vred? eller? Måste forska vidare!


OvEr&OuT

/Djupfryst Kajsa





 
 
Stefan

Stefan

30 september 2008 16:09

Tack ska du ha! Inte lätt att driva en blogg om man inte har någonting att skriva om haha. Du själv hade en mysig och trevlig blogg :)

http://stefanlindgren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsamaja - 13 oktober 2008 01:47

  **************************************************    Nu mina vänner och andra söta besökare är det dax att gå vidare...   Nu är det på www.kajsamaja.blogg.se som ni hittar mig...   Vi ses...   OvEr&OuT /Kajsamaja   ********************************...

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 23:15

    Idag har vi äntligen fått nyckeln till våran nya läga :) Får resterande nycklar i morgon...   Hunnit med mycket idag... Jobbat, virrat bort oss i ödemarken för att hitta våran nya bank i Attmar... Köpt färg, varit i lägenheten och mätt, och när ...

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 07:05

    Ska börja med att säga förlåt till dom som saknade en uppdatering i min blogg i går... Hade ingen tid över... Sånt som händer... Men jag tror de var värre för mig som inte hade tillgång till dator och inte kunde läsa mina bloggar som jag följer ...

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 15:02

    Hmm.. Tror att de är slutjobbat för idag..   Bara en kvart tills jag ska gå så jag varvar ner sista minuterna...  Har just varit bort till Ann-Louise och fått microtrasor, trasor för rostfritt, en mirakelsvamp och rengörings medel för avlopp... ...

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 07:52

    Trött, kallt ute vilket resulterade i rutskrapning i morse, fortfarande känning av migränen, dagen mitt i veckan... Det är onsdag!   Satt och sorterade lite gamla mail och anteckningar nu på morgonen och hittade något jag skrev när jag och Patrik...

Ovido - Quiz & Flashcards