Alla inlägg den 2 september 2008

Av kajsamaja - 2 september 2008 09:28

Nu har man fikat morgonkost, medans satt jag och pratade med Tomas i telefon och hade stort problem med att navigera mig på nätet... Men med lite hjälp (mycket hjälp) av honom fixade det sig.. Så nu är de bara att vänta...


Blir nog kanonbra de där..

Nu kanske man hittar i mörkret Olle ;) Hihi!


Hemlis hemlis :)


Tack för hjälpen Tomas...


/Kajsa

Av kajsamaja - 2 september 2008 07:53



Tisdag… Börjat beta av dagarna även på denna vecka. Sakta men säkert. Dagens väder bjuder på regn, regn och åter regn… Finns det nåt mysigare än regn? Inte så länge man får ligga kvar i sängen och lyssna på dropparna som slår mot fönsterbläcket, Gud så mysigt! Men om man måste kliva upp, dra på sig kläderna och gå på jobbet är de allt annat än mysigt… 


Sitter med morgonkaffet i handen. Har just varit ut och rökt jag och Nisse. Å nu sitter man här framför den förbannade burken och ska leta rätt på lite försvunna delar till min order… Att allt bara ska krångla all the time!  


Tror att jag har drabbats av kronisk trötthet… Trött från morgon till kväll, på halv dåligt humör, ingen ute aktivitet känns lockande, man vill bara sitta inne och se på film eller sova… Jag tror att de finns ett annat ord för det också… HÖST! 


Var hemma och plockade och diskade igår.. Eller ska jag vara ärlig så var de Olov som diskade större delen av disken :) Jag gjorde bara finliret… Sopade ihop dom stora skräpen på golvet innan jag skulle dammsuga, men kom på att jag blev trött och lade ner projekt städa… De värsta var ju ändå avklarat, alltså disken som såg ut att kunna springa sin väg vilken sekund som helst… Så nu kan jag åka till Olleboy i eftermiddag utan att vara rädd att bli attackerad av tallrikar, knivar och muggar när jag kliver in genom dörren nästa gång:P  Åkte hem till mamma och låna Internet igårkväll, hade hittat ett kryp som jag ville identifiera.. Och innan jag åkte hem svängde jag förbi terminalen och hälsa på Skrutten ;) Han har gått och blivit förkyld, Stackarn! Att han inte åkte på dunderförkylningen som jag hade var ju ett under… 


Efter jobbet idag var de tänkt att vi skulle gå på stan och mysa. Ta en ficka, gå i affärer och kanske hade kunnat blivit något nytt i garderoben.. Men av detta väder blir man inte sugen att gå på stan inte. Nää fy! De lutar åt att den planen flyttar till Birsta… Hoppas bara att alla andra inte tänker som oss… Men de gör dom säkert :( 


Dags för Kajsamaja att lägga på de nya däcken… Hade tänkt att vänta till besiktningen den 22:a, men fick smaka på en riktig jävla vattenplaning i morse på väg till jobbet.. Inte coolt! På avfarten från motorvägen upp mot Timrå.. Gick kanske en 90- 100km/h… Noll kontroll… Kände hur ont de hade gjort om jag åkt in i räcket eller åkt av vägen…  


Nja.. kanske man ska ta och göra någon nytta… Känner att jag måste göra nåt innan jag somnar… Och håller man igång glömmer man tiden och dagen går fortare… Och de är ju inte dumt inte! Känns som att de här inlägget blev lite negativt och klagande, men så illa är de inte :) 


Dagens bästa: Fikamys med Olovpolov

Dagens sämsta: Detta jävla väder 


OvEr & OuT

/Kajsa

Ovido - Quiz & Flashcards