Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Motorsågsmassaken...

Av kajsamaja - 16 augusti 2008 23:49

Lördag och mitt i natten... Sitter hemma hos mamma och har precis betat av Beck #11...


Sitter här med handen i nåt som håller på att göra mig galen.. Massa jävla tejp, plast, kompresser, bandage osv... Tror ni att de kliar?? Mmmm en aning.. Det gör de inte bättre att jag inte kan duscha ensam och måste ha plastpåse över näven... Knappt klä på mig själv och frågan är hur de kommer att gå att fixa håret och sminka sig, för de har jag inte orka försöka med ännu... Operationen gick så där.. Det var för trasigt för att kunna fixas nu.. De krävs en mer omfattande operaton.. Dvs öppna underarmen, ta en sena och göra ett nytt ledband av den... Det kommer att bli gips i 12 veckor och därefter rehab i yttligare 12 veckor.. Just nu är jag sjukskriven i 10 dagar...

Hurt like hell...


 

Så i fredags var vi ut till dyket, Olle skulle klippa sig och så tänkte vi ta en promedad runt sjön, men de blev bara klippning och lite sitta och slappa...

 Mysigt i värmen på verandan...


På eftermiddagen och hela dagen idag har vi varit ute i Armsjön och hjälpt pappa med stensättnimgen... De enda vettiga jag åstakom var väl att mäta plattorna som pappa skulle kapa... Jag och mamma mätte och skrev, mamma sopade och skyfflade stenmjöl, pappa satte plattor och kapade och olle agerade hantlangare åt pappsen, bar sten, härja runt med stottkärran, skyffla sand och greja på... Gubben och grabben var så duktiga... Jag och mamma också förståss... Åt chili concarne och drack en hel del kaffe... Men nu är de klart där ute och ingen är gladare än pappa... Runt 400 kvm stenplattor.. Good job dad!

Pappa Edström jobbar på...


Liten överblick...


Utsikten mot vattnet...


Pappa kapar och olle slår dövöra till...


Motorsågsmassaken...


Nu är de snart dax att åka hem... Ska upp i morgon och åka på dop:) Det är lilla Harry som ska döpas. Det blir ett utomhus dop så jag håller tummarna att vädret blir fint...


Så här trött är Olle just nu så att åka hem är inen dum idé...



OvEr & OuT

/Kajsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsamaja - 13 oktober 2008 01:47

  **************************************************    Nu mina vänner och andra söta besökare är det dax att gå vidare...   Nu är det på www.kajsamaja.blogg.se som ni hittar mig...   Vi ses...   OvEr&OuT /Kajsamaja   ********************************...

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 23:15

    Idag har vi äntligen fått nyckeln till våran nya läga :) Får resterande nycklar i morgon...   Hunnit med mycket idag... Jobbat, virrat bort oss i ödemarken för att hitta våran nya bank i Attmar... Köpt färg, varit i lägenheten och mätt, och när ...

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 07:05

    Ska börja med att säga förlåt till dom som saknade en uppdatering i min blogg i går... Hade ingen tid över... Sånt som händer... Men jag tror de var värre för mig som inte hade tillgång till dator och inte kunde läsa mina bloggar som jag följer ...

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 15:02

    Hmm.. Tror att de är slutjobbat för idag..   Bara en kvart tills jag ska gå så jag varvar ner sista minuterna...  Har just varit bort till Ann-Louise och fått microtrasor, trasor för rostfritt, en mirakelsvamp och rengörings medel för avlopp... ...

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 07:52

    Trött, kallt ute vilket resulterade i rutskrapning i morse, fortfarande känning av migränen, dagen mitt i veckan... Det är onsdag!   Satt och sorterade lite gamla mail och anteckningar nu på morgonen och hittade något jag skrev när jag och Patrik...

Ovido - Quiz & Flashcards