Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av kajsamaja - 4 augusti 2008 15:32

Åhh så skönt!!! Gick in till chefen och sa att jag ville ha semester veckan ut pga att de är sååååå tråkigt att sitta på rumpan hela dagarna när de inte finns nå jobb... De fick jag.. Tack tack sa jag :) Weeee!!!!


Så ikväll ska jag och Olov åka och fiska, förhoppningsvis tillsammans med några andra typ hans lillebror eller nåt sånt...


Och de bästa av allt.. Sova ut i morgon :) Sweeeeeeeeeeeet!

Av kajsamaja - 4 augusti 2008 10:43

 Ja nu är helgen förbi och ännu en arbetsvecka står på tur. Men snälla kan man få vara lite ledig också! Känns som om de skulle sitta som en smäck de! Men nu har jag iaf 3 lediga helgen framför mig:) 


Fredag: Jobbade på som vanligt.. Fast med inge jobba att göra, så man kan väl i stort sätt säga att jag var på jobbet… Åkte hem till mig svirade om på två sekunder och sen for vi ner på stan… Hälsade på mamma och pappa först sen gick och strosa runt på stan och satte oss och fikade. Satt och kollade och kommenterade folk som gick förbi.. Måste ju vara roligaste tidsfördrivet som finns de :)Sen gick vi och shoppade lite.. blev ett par örhängen, en scarfs och så valde Olov ut några trosor åt mig… Och så klart shoppade vi på bolaget också :)


 Åkte hem och gjorde oss i ordning för att åka till Granloholm.. Jo jag vet, jag skrev att de skulle vara hos Patrik i Korsta men de blev inte så.. Utan vi hamnade hos Matte i Granloholm… Jag och Olov drack lite vin och sen blev de Cube och Smirrnof för min del… Spelade musik som fick en att minnas sommaren -07, Alla fester, allt tok, alla skandaler, fiske turer, bil åkning och utlandsresor… Vi sjöng, jag dansade och vi skojade… Riktigt roligt! Hoppas Olle hade roligt också… Han skrattade ju iaf :)Höll på att sjuka oss med Malins hår… Senare på kvällen bar de av ner mot stan… Men molla blev hemma hon, hon skulle spara sig till lördagen.. Toket blev ju inte mindre neröver.. Hämtade ut pengar på bankomaten och skulle sen spatsera ner till stadshuset.. Där nånstand på vägen hittade grabbarna grus en ”bur” på 1x1m typ.. Som dom skulle hoppa ner i.. Sagt och gjort… Inte underligt att man skrattade och börja fundera på vad de är för fel på folk:P Ha ha ha!Tog stämpel på stads först sen gick vi upp på Irish… Drack lite cider/öl och så skulle jag vara lite lustig och köpa tequila åt grabbarna så som skulle bli lite full.. Så jag beställde en åt dom var, Matte, Nisse, Olov och Patrik… Dom fick sin shot men då tyckte Putte att jag också skulle ha en så han beställde en till mig :) De ingick ju inte i planen.. Nää… Men men.. Skål! Efter en sund, vet inte hur länge så gick vi tillbaka till stadshuset efter att vi kissat i en buske:P Även jag :) Ha ha.. Träffade Olovs lilla syster och hennes kompis där.. Stod och pratade med dom, men har inte en blekaste vad vi pratade om.. Men de var nog säkert trevligt :) Blev sjukt full och de ingick häller inte i planen.. Nä Kajsa skulle jobba kl 08.00 på lördag morgon.. Huuu!! Men de blev rätt tidigt ändå.. Hamnade på subway *Har detta blivit en trend? Sen blev de en bulle hem till mig.. Men nånstans där är de lite grumligt…  


Lördag: Vaknade som bestämt eller som tvunget halv 7… Ville inte kliva upp :( Men vad gör man? Bara att kliva upp.. På med arbetskläder och sen kom pappsen och hämtade oss… Skjutsade ut mig och Olov på jobbet.. Hann faktiskt dricka en kopp Java med herrn innan han gick och jag började jobba… 8h jobb, sen var en dag avklarad!!! Thank God! Åkte ner på Storgatan och fikade och surrade innan vi som i vanlig ordning åkte till mig och skulle göra oss i ordning.. Men de blev inte riktigt så va?? Hihi!! Nää.. De blev en mysig dusch och sen la vi oss i sängen och vilade en stund.. Hmmm hmm!!! Vad snuskigt de lät, men riktigt så var de inte juh ;) Sen var de dags att göra sig lite klar… Åkte ut till Malins familjs sommarhus.. Där var Malin, Patrik och Matte, dom hade ätit, fiskat och badat och när vi kom så fick vi i oss mat även vi och sen var badandet ett faktum.. Iaf för Malin och Patrik… Jag gick i till halva låren medans Olov och Matte höll sig på de torra :P Sen blev de bastu bad för finnarna… Vi andra satt i soffan och tog de lugnt… Folket blev fullare och fullare, vissa blev sentimental, andra var bara grispackad :P Blev lite deeptalk om känslor och sånt men de var hur kul som hälst där.. Synd som attan att jag skulle jobba även söndag :) Så vi åkte hem bra tidigt! Å andra sidan var kanske de bra för de blev visst lite tjafs där på natten och så. Men de är sånt som händer när de intagits lite för mycket sprit…  


Kvällens citat:” Är det vattnet eller spriten som gör att ni börjar prata finska?” –Matte

   


Söndag: Jobb från 8-16 :( Men nu är jag iaf ledig 3 helgen.. Sweeeeeet!!!!Hade bestämt med Olle att vi skulle laga köttfärssås… Men han hade tänkt att överraska mig med att han gjort tacos :) Men de var visst någon som bestämt med mamma att vi skulle äta middag där.. Men de var ingen som sagt de till mig, och inte kom han ihåg de själv häller… Så vi åkte till mamma, åt, fikade kaffe och paj, och sen åkte vi upp och hälsade på Molla som frös och hade ont i foten :(  Hyrde film och åkte hem och myste framför tvn.. Fick även massa mysig massage :) *Söt du är! Somnade som klubbad… 

 Idag är Olov i Hudiksvall med min familj… Lite avis för jag ville också följa med, men vissa har ju haft sin semester :( MEN.. idag på måndagsmötet sa chefen att de är så sjukt lite jobb, så man kanske kan ta ut några dagar till eftersom att jag har dagar att ta ut :) Då blir de fiske med min skrotnisse :P Nice!  Nu ska jag ta och fortsätta lata mig… :PGud vilket långt inlägg.. aja.. alltid roar de nån…


 OvEr & OuT

/KaJsA

Ovido - Quiz & Flashcards