Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 23:15



Idag har vi äntligen fått nyckeln till våran nya läga :) Får resterande nycklar i morgon...



Hunnit med mycket idag... Jobbat, virrat bort oss i ödemarken för att hitta våran nya bank i Attmar... Köpt färg, varit i lägenheten och mätt, och när Olov åkt på jobbet fick jag besök av mamma, pappa, Patrik och Maria... Och nu på kvällskvisten har jag suttit bänkad framför datan och gjort ritningar på kök och fått bullar av molla :)



Som jag skrev så virrade vi bort oss på bond vishan.. Ja vi skulle till Attmar och jag var helt säker på att de var Matfors sparbank.. But no! kl 13.50 stod vi utan för när våran bankman ringde och frågade vart vi var då vi tydligen hade möte kl 13.30 men vi fått tiden 14.00 Sa då att vi stod utanför... Gick in på baknen och frågade efter henne, men de visade sig att där jobbade ingen kvinna vid de namnet utan vi skulle nog till Attmar.. - Jasså.. Å vart fan ligger de då... In i bilen, plattan i mattan... Kom iaf fram tillslut och allt gick bra :) Fick  lite rolig underhållning på vägen, i form av en Elvis imiterande Olov :P Ha ha ha!



Nu saknar jag min Olle och ska åka hem och kura ner mig i famnen hans och kolla på mina fina ritningar :)



Btw så tog jag en herrans massa kort idag.. Hinner inte lägga upp dom nu, och förmodligen inte i morgon heller då de först vankas jobb fram till kl 20, och sen partaj hos bror som fyller år... Söndagen kommer att spenderas i nya lägan med mamma, pappa, Olov och även kanske svärföräldrarna.. Mycket trevligt!



Nää... Hem till Guuuben!



OvEr&OuT

/Kramsjuk Kajsa

Av kajsamaja - 10 oktober 2008 07:05



Ska börja med att säga förlåt till dom som saknade en uppdatering i min blogg i går... Hade ingen tid över... Sånt som händer...

Men jag tror de var värre för mig som inte hade tillgång till dator och inte kunde läsa mina bloggar som jag följer varje dag, Och på kvällen när jag kom över en dator, ja, då hade jag inte så många adresser i huvudet eftersom att dom ligger som favoriter på min jobbdator :(


Idag är dagen som jag och Olov har väntat på :) kl 14 idag får vi nyckeln till våran nya lägenhet :) Nu börjar arbetet.. Å det är väl nu jag ska ändra namn på bloggen oxå som jag sa att jag nog behöver göra när vi börjar renoveringen... Då de är förmodligen de min blogg kommer handla om de kommande månadena...


Ska försöka att komma väg och köpa vägg och tak färg oxå, för mamma och pappa hade planer på att måla lite och riva köket på lördagen, Olle är på kurs till kl 13 och jag börjar jobba 13 och slutar 20 :( Ska även fota lägenheten idag.. så vi har massa före renoveringen -bilder.. lägger ut dom ikväll så får ni se hur hemskt de är!


Idag fyller min bror år! Grattis! Det blir kalajs hos honom på lördag så de blir tilla tt fara direkt från jobbet till bror, duscha och göra sig i ordning hos honom så jag slipper åka hem emellan...


Dagens bästa: Eftersom att jag har sundsvalls slöaste bil kör jag mer än gärna i på vägrenen och släpper förbi dom som har lite mer bråttom, För bråttom, ja de får man inte ha om man åker med mig.. De gäller att planera... Det jag tänkte komma till är att om jag svänger in på sidan och en bil kör om... Varför är de bara 1 /10 som tackar? I dag gick det ca 40km/h hela vägen till jobbet alltså jag blev omkörd av typ 15 bilar.. En  av dom tackade! En enda uppfostrad bilist på ca 2 mil! Ja alltså, Dagens bästa: Bilister som tackar.. Långsökt idag :P


Dagens sämsta: Att jag fått ändrade arbetstider på macken 13-20 istället för 15-20 och helg#2 06-14 ist för 06-12 :( It sucks!


Back to work!


OvEr&OuT

/KajsaMaja

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards