Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av kajsamaja - 8 oktober 2008 15:02



Hmm.. Tror att de är slutjobbat för idag..


Bara en kvart tills jag ska gå så jag varvar ner sista minuterna...

 Har just varit bort till Ann-Louise och fått microtrasor, trasor för rostfritt, en mirakelsvamp och rengörings medel för avlopp...

Fick även en liten snabb kurs i hur respektive trasa och svamp skulle användas... Ska imponera lite på mamma :) Hihi!!

 Så nu jävlar ska de hem och städas!

Olov hade visst dammsugat :) Så snäll han är :)


Nu vill jag har bara få min lgh såld! Köp.. Köp.. Köp!


Myskväll ikväll!


OvEr&OuT

/Städtanten Kajsa



Av kajsamaja - 8 oktober 2008 07:52



Trött, kallt ute vilket resulterade i rutskrapning i morse, fortfarande känning av migränen, dagen mitt i veckan... Det är onsdag!


Satt och sorterade lite gamla mail och anteckningar nu på morgonen och hittade något jag skrev när jag och Patrik gjorde slut... Det var en jobbig tid, inte för att vi gjorde slut, eftersom att de var de vi båda ville utan för att vi hade så mycket planer, hade så mycket gemenasmt och att bara bryta upp allt känndes så tungt... Vi var inte längre kär utan bästa vänner...


Känns skönt att de blev så och de var de bästa som kunde hända... Hittade de jag skrev och läste igenom de, faktiskt med tårar i ögonen... För de känns så skönt att läsa nåt som man faktiskt är lycklig för... De var pest och pina, och en sjuk saknad då.. Men de ledde till att jag nu hittat en så underbar och snäll människa att börja ett nytt liv med... Min Olov...



*************************************************

Våran saga...

Ett möte mellan två människor blir till
en vänskap fylld med glädje och skratt.

Efter en tid förstärks vänskapen och förvandlas till kärlek,
närhet, ömhet, romantik,tillit, tro och drömmar.
Åren går, fyllda med lycka, allt är underbart.
Genom förlovning visar dom sin kärlek till varandra.

Men så kommer det en dag då kärlek inte längre är närhet, ömhet
och romantik. Utan Tillit, tro och drömmar.
Tiden går och insikten om att drömen är borta är ett faktum.
Istället finns vetskapen om att de drömmen sa aldrig kommer att slå in.
Men dom är stark, dom kämpar på tills dom en dag tappar tron,
tron som var de enda som höll kvar deras ringar.

Kvar finns nu tillit, ärlighet och den starkaste vänskap.
Kanske blev dom lyckligare så...
Men dom räddade de vackraste av allt... Vänskapen!

Detta är sagan om två människor som var menade för varandra,
Som bästa vänner...

**************************************************


Detta är något jag aldrig kommer att slänga, Det är något man kan läsa och bli påminnd om en lycklig tid som förmodligen gjort mig till den jag är idag. Jag och Patrik är fortfarande nära vänner, Vi har båda gått vidare.. Han har träffat sin Maria, och de syns vad hon betyder för honom, Jag har träffat min Olov och vi har just köpt en 3:a och ska bli sambo... Vi är båda på väg mot framtiden... Men Våran tid är ett fint minne!


Sjukt mycket att hålla reda på nu... Möten med banken, mäklare, flytt och jobb.. Puh.. Men snart lugnar de ner sig tack och lov.. Igår blev de panik måleri hemma hos mig... En vägg som var omålad och lister som inte var dit satta.. Jag och pappa lekte snickare :) Jag målad,e pappa listade...


Före:                   Efter:

    



Dagens bästa: Fina minnen och början på mitt nya liv...

Dagens sämsta: Jobb, jobb och jobb!


Måste jobba lite nu.. Kankse uppdat. senare...


OvEr&OuT

/Lycklig Kajsa




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards