Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av kajsamaja - 7 oktober 2008 10:45



Att de ska ta en sånt tid att ringa banken?!


Först sitta i telefonkö i 25 min för att mötas av en övertrevlig röst med ett mindre trevlig besked att dom inte kan svara på mina frågor och måste koppla mig till en banktjänsteman...

Yttligare 20 minuter i kö.. Ghaa! Kan han svara på minä frågor??  Nää.. Utan blir åter igen kopplad, till kontoret denna gång.. Där konstateras de att ja måste boka möte me banken för att få svar på mina frågor. Dålig bank!


Har fortfarande sjuk smärta i högersida av huvudet... Vill inte jobba, vill inte vara vaken.. Vill bara sova.. Ligga i ett kolsvart, kallt rum isolerat från omvärden.. Typ de ända som hjälper...


Fan vad jag klagar.. Men dom som lider av migrän vet hur illa de är då man får "anfall" och hur jävla ynklig man blir...


Nä, nu ska jag dricka massa vatten och fortsäta jobba så kanske dagen går lite fortare...


Kvällen? Otippat om jag skulle skriva sova då de är mitt näst största intresse så här på hösen :)  Men jag hade tänkt skriva, låååång varm dusch. Hämta täcket till soffan och ligga där och tycka synd om mig själv och kanske får jag nån som tar hand om mig ;) Han får ta och bli riktigt förkyld så jag får ta hand om honom nån gång oxå... Min Tuss!


Dagens bästa: Täcke, glass och mys i soffan :)

Dagens sämsta: Jävla fitthelvetes migrän!


OvEr&OuT

/Migrän häxan!

Av kajsamaja - 7 oktober 2008 07:10



Kallt, trött, högersidig migrän, och 4 dagar kvar... Det är tisdag!

Höst humöret hänger kvar... Är så trött på att vara trött från att man kliver upp på morgonen tills att man går och lägger sig på kvällen.. Ja, alltså de är ju en fördel att vara trött när man ska lägga sig men att vara trött hela dagarna är lite surt faktiskt!


Fick besök på jobbet igår av Bror och Olov, Gick tidigare från jobbet :) Hihi! Åkte hem och städade medan mina herrar åkte till Birsta och kollade, och spelade rockband :P Små ungar!! Haha! Vid kl17 kom mäklaren som ska värdera min lägenhet och ha hand om den vid försäljningen.. Hon frågade lite saker, gick runt i sina gröna skoskydd och antekningsblock... Hon sa iaf att hon tyckte att det var jätte fint, trots alla 10 flyttkartonger som står som en mur i hallen...


Sen åkte jag och Olov hem till mamma och pappa och drack kaffe och åt Singoalla :) Mmm! Å så klart blev de massa prat om inredning och kök och de mesta som har med en renovering att göra... Roligt att sitta och bolla och tänka och fundera ut saker.. Kom iaf med en bra idé med woodstone.. Så vi får se om de blir nåt av den idén.. Tror Olle tyckte att de var en av mina bättre idéer hittills, Iaf inte min värsta idé!


Kvällen slutade iaf med att jag fick vänstersidig migrän :( Men Tussen min är så go.. Masserade mig, både rygg och nacke.. Sen släckte han ner överallt och knäppte av Tvn. och hämtade medicin och vatten till mig.. Tack go tussen!


Vaknade i morse med högersidig migrän! Från den ena sidan till den andra... Kan de inte vara nog? Kan inte koncentrera mig, mår illa, och ser konstigt.. Skulle behöva ligga hemma under täcket i ett kolsvart rum! Kanske lägger mig i vilorummet efter fikat.. För jag har så klart inte med mig några tabletter häller...


Nu har Molla kommit hem.. Men hon är lite trött och ska sova ut idag.. sen skulle hon ringa.. så jag låter bli att ringa så hon får vila ut! Men nu är hon hemma igen och de är bra!


Ååå.. Datorljus är dåligt ljus för mitt huvud... Kan inte skriva mer just nu!


Uppdat. kanske sen...


Hej på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards